Dane kontaktowe

ul. Topolowa 126
63-400 Ostrów Wielkopolski

Godziny otwarcia
pn-pt w godzinach 8.00-17.00

Skontaktuj się z nami
tel: +48 607 600 312
e-mail: biuro@awo-mechanika.pl

Przekładnie elektryczne EPS

Coraz częściej w nowoczesnych samochodach spotykamy skomplikowane układy elektryczne, które zastępują dobrze nam znane rozwiązania. Nie inaczej jest w przypadku układu kierowniczego EPS (Electric power steering), czyli wspomaganie elektryczne coraz częściej wypiera dobrze nam znane wspomaganie hydrauliczne. W przekładniach tego typu pozbyto się elementów hydraulicznych, a za moment wspomagania odpowiada silnik elektryczny.

Jak działają przekładnie ze wspomaganiem elektrycznym?

Silnik elektryczny może być zamontowany na kolumnie kierownicy (układy EPSc) lub na przekładni kierowniczej. Skręcając kierownicą działamy na czujniki, które określają promień skrętu. Sterowniki w przekładni zbierają te informacje, a także wiele innych czynników takich jak: prędkość jazdy, sygnały z innych czujników na pojeździe itp. Dzięki temu są w stanie precyzyjnie określić siłę wspomagania kierownicy odpowiednią do sytuacji. Po określeniu siły wspomagania silnik elektryczny przenosi ją na samą przekładnie kierowniczą.

Cały układ jest dość skomplikowany, a wymiana całego podzespołu może okazać się bardzo kosztowna, jednak istnieje możliwość profesjonalnej regeneracji po której przekładnia odzyska swoje właściwości i sprawność.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?

Objawy awarii

Jeśli zauważysz poniższe objawy, może to świadczyć o usterce przekładni kierowniczej:

  • wyciek oleju,
  • luz w układzie,
  • samochód nie trzyma się toru jazdy (myszkuje),
  • zanik wspomagania lub jego osłabienie,
  • stuki lub skrzypienie,
  • trzaski podczas skręcania.