Dane kontaktowe
ul. Topolowa 126
63-400 Ostrów Wielkopolski
Godziny otwarcia
pn-pt w godzinach 8.00-17.00
Skontaktuj się z nami
tel: +48 607 600 312
e-mail: biuro@awo-mechanika.pl
Przekładnie hydrauliczne listwowe
Przekładnia kierownicza ma za zadanie przenosić siłę przyłożoną na koło kierownicy do kół skrętnych pojazdu, powodując ich obrót o żądany kąt. W celu zmniejszenia siły potrzebnej do obracania kołem kierownicy znaczna cześć przekładni wyposażona jest w układ wspomagania. Jednym z takich układów jest wspomaganie hydrauliczne(HPS).

Jak działają przekładnie ze wspomaganiem hydraulicznym?
Wspomaganie w przekładni hydraulicznej, odbywa się przy udziale płynu pod wysokim ciśnieniem. Działa on na ruchoma część przekładni co powoduje zmniejszenie siły potrzebnej do obrotu kierownicą. Za sprężanie odpowiada napędzana mechanicznie pompa wspomagania, która kieruje płyn do przekładni przepływając jednocześnie przez zawór rozdzielający.
Kręcąc kierownicą powodujemy obrót zaworu rozdzielacza, który kieruje sprężony płyn do odpowiedniej komory przekładni. W ten sposób działa on na odpowiednia stronę tłoka, co umożliwia nam łatwiejsze wykonanie skrętu kierownicą.
Objawy awarii
Jeśli zauważysz poniższe objawy, może to świadczyć o usterce przekładni kierowniczej:
- wyciek oleju,
- luz w układzie,
- samochód nie trzyma się toru jazdy (myszkuje),
- zanik wspomagania lub jego osłabienie,
- stuki lub skrzypienie,
- trzaski podczas skręcania.